Ovládáme Baltíka klávesnicí

28.05.2012 05:24

Pro to, abychom mohli ovládat Baltíka povely z klávesnice, budeme potřebovat tyto nové příkazy:

Čti s čekáním: program se zastaví a přečte stisknutnou klávesu

Nějaká klávesa: příkaz potřebujeme pro tvorbu podmínky

 

Dále budeme potřebovat ikony pro klávesy. Najdeme je na panelu nástrojů za tlačítkem KLÁVESY. Když jej stiskneme, otevře se nám okno. V jeho spodní části se nacházejí záložky a my klepneme myší na úplně první, ve které máme uloženy všechny ikony pro klávesy.

Pomocí podmínky IF - ELSE by  program pro ovládání Baltíka klávesnicí vypadal takto:

Pokud si program vyzkoušíte, zjistíte, že když v nadšení pro hru přidržíte déle klávesu, tak je pak Baltík k nezastavení, i když šipku už dávno nedržíte. Proč? Když držíme dlouze stisknutou klávesu, je to stejné, jako bychom ji stiskli několikrát za sebou a každé toto stlačení si program pamatuje a poctivě posílá Baltíka daným směrem. Pokud chceme, aby si program svou paměť vyprázdnil a staral se jenom o klávesu právě stisknutou, musíme vyprázdnit frontu kláves pomocí ikony, kterou umístíme v programu těsně před příkaz Čekej a čti.

 

ČAROVÁNÍ KLÁVES DO DVORKU BALTÍKA

Čarování kláves se provádí stejně, jako čarování jiného předmětu:

UKONČENÍ PROGRAMU POMOCÍ KLÁVESY

Běh programu lze vždy ukončit klávesou ESC.

Pokud chceš program ukončit jinou klávesou, musíš nejprve zrušit vypnutí pomocí ESC a potom nastavit jinou klávesu - například klávesu K.

 

POUŽITÍ PRĚPINAČE SWITCH-CASE

Hrací kostka:

Různé předměty

 

 

Kontakt

Pc-hratky

LencaSo@seznam.cz

Vyhledávání

ÚKOLNÍČEK

1. Program AUTÍČKO: načti scénu autíčko z minulé lekce do programu a naprogramuj nyní autíčko tak, aby jezdilo po šipkách dle tvých pokynů z klávesnice.

2. Hra Bludiště: hra bude obsahovat různé typy bludišť - průchod jimi bude postupně náročnější.Pohyb Baltíka bude řízen pomocí klávesnice. Pod bludištěm po celou dobu hry bude text, který bude zobrazovat: číslo kola, návod pro ovládání Baltíka (např. pro krok, otočku vlevo, vpravo, mazání překážek v bludišti....). Ve hře bude měřen čas, za jak dlouhou dobu hráč zdolá nástrahy kola. :) Předměty v bludišti mohou mít každý jiný úkol - např. ve čtvrtém kole houba posílá hráče na start, vláček jej sveze o pár políček vpřed atd.

 

POZN: Veškeré scény k těmto programům najdeš v oddíle Baltík – Scény ke stažení (soubory se scénami mají příponu s00, s01...) Když si je uložíš do svého počítače - můžeš vesele začít programovat.

Pokud potřebuješ vytvořit svoje bludiště, pošli mi jej jako obrázek z příponou jpg a já ti je pošlu zpět s příponou s00, kterou můžeš v Baltíkovi kdykoliv otevřít a použít.

LenčaPa © 2010 . Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode