Archiv článků

04.05.2013 12:51

První programování STEP-BY-STEP

Ve Scratchi je spousta ukázkových návodů, jak programovat. Stačí si jeden z nich zvolit a pokračovat krok za krokem.   1. přihlaš se na server Scratch pod svým jménem a heslem nebo vstup na server bez přihlášení 2. vlevo nahoře klikni na oranžový odkaz Scratch - dostaneš se na domovskou...
03.05.2013 06:00

Spouštění programů

Podařilo se vám úspěšně zaregistrovat na serveru Scratch? Než se pustíme do vlastního programování, nejprve doporučuji vyzkoušet již hotové ukázkové programy.   Postupujte podle návodu: 1. přihlaš se pod svým jménem a heslem na serveru scratch.mit.edu 2. v okně Vítáme tě ve Scratchi zvol...
02.05.2013 21:38

Přihlášení na server Scratch

Požadavky na PC jsou nenáročné - program funguje i na starších počítačích. Operační systém: Windows 2000, Windows SP, Windows Vista nebo Windows 7, Mac OS X 10.4 nebo vyšší, Linus 9.04 nebo vyšší Displej 800x480 nebo větší Disk minimálně 120 MB volného místa. Zvuk: zvuková karta, reproduktory,...
02.05.2013 21:07

Scratch se představuje

Scratch je grafický programovací jazyk pocházející z Ameriky z Massachusettského technologického institutu. Určený je hlavně pro děti od 6 do 16 let, ale používat jej může samozřejmě kdokoliv.  Jednoduchým přetahováním a pokládáním barevných dílků můžete vytvářet interaktivní příběhy, hry,...
27.04.2013 20:59

MULTIMEDIA - ZVUKY

Kromě prvku Pípni Baltík pracuje se dvěma typy zvukových souborů. Soubory s příponou mid a wav. Každý z těchto typů zvukových souborů se dá získat jiným způsobem. Pro poslech zvukových souborů wav nebo mid musí počítač obsahovat zvukovou kartu a reproduktory.   Zvukový soubor typu wav : Soubor...
09.04.2013 12:48

MULTIMÉDIA - OBRÁZKY

Obrázky použiješ pro vylepšení vzhledu Tvých programů. Vhodnou kombinací obrázků můžeš vylepšit např. ovládání programů pomocí myši apod.   ZÍSKÁNÍ OBRÁZKU: Vytvoření - namaluješ obrázek v nějakém grafickém programu (Malování, Paint..) Export - v Baltíkově grafickém editoru Paint můžeš převést...
03.12.2012 20:23

Grafika - geometrické tvary

Grafické příkazy slouží ke kreslení grafických objektů: kruhu, elipsy, čtverce, obdélníku, čáry, bodu, vybarvování částí obrazovky..   Jednotlivé grafické prvky: Elipsa – slouží ke kreslení kruhu a elipsy Obdélník – slouží ke kreslení čtverců a obdélníků Čára – slouží ke kreslení...
23.10.2012 05:42

Pomocníci

Každý správný programátor by se měl snažit o to, aby jeho program byl nejkratší a nejpřehlednější - v takovém programu se lépe hledají a opravují chyby. Toho docílíme několika způsoby: 1.Opakování příkazu - pro opakování jednoho příkazu použij číslo - např. 5x krok místo krok, krok, krok, krok,...
22.10.2012 20:34

Jak na soutěž JUNIOR B3 nebo BALTIE

SoutěžE JUNIOR B3  A BALTIE jsou určeny pro začínající programátory programující v prostředí Baltík 3. Zúčastnit se jich může ale jen ten, kdo vlastní plnou verzi programu Baltík 3 (je třeba vytvořené soutěžní programy -  než je pošlete na soutěžní server - uložit a to demoverze programu...
24.08.2012 08:29

PROJEKT - jak na složité programy

Náš poslední program - Bludiště - byl již hodně složitý a dlouhý.  Takovýmto programům říkáme PROJEKTY.   PROJEKT = SLOŽITĚJŠI PROGRAM V plné verzi programu Baltík 3 by každý projekt měl obsahovat: vlastní banku obrázků (bludiště.b00, bludiště.b01...), vlastní scény k programu...

LenčaPa © 2010 . Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode