Teď, když už Baltík umí pořádně chodit, začneme jej učit ČAROVAT. Nejprve budeme samozřejmě čarovat jednoduché věci. Aby Baltík vyčaroval nějaký předmět - stačí jej vybrat z banky obrázků a vložit do programu.
Nesmíte ale zapomenout, že Baltík umí čarovat jen před sebe, pokud je před ním místo.
PROGRAM Č.1 - DOMEK: Sestav program, kterým Baltík vyčaruje domek ze čtyř předmětů kdekoliv na pracovní ploše.
PROGRAM Č.2 - LES: Sestav program, kterým Baltík vyčaruje kolem svého dvorku les. (Vhodně uprav již vytvořený program DVOREK).
PROGRAM Č.3 - ZAHRADNÍK: Sestav program, kterým Baltík vyčaruje záhon tulipánů a pak bude neustále kolem něj obcházet a záhon hlídat.
PROGRAM Č.4 - ŠACHOVNICE: Sestrav program, kterým Baltík vyčaruje po celé ploše dvorku šachovnici.
Pc-hratky
Základní technikou řešení složitějších programů je DEKOMPOZICE – složitý úkol nejprve rozdělíme (dekomponujeme) – na několik úkolů jednodušších a hned vymyslíme, jak z nich sestavit řešení původního úkolu = nejprve sestavíme KOSTRU PROGRAMU
Program č. 5 VESNICE
Sestav program, kterým Baltík vyčaruje vesnici v lese - viz obrázek.
Dekompozice:
Celý obrázek sestává ze dvou částí – lesa a vesnice.
Vesnice se skládá ze tří řad domků, každá řada obsahuje 4 domky.
Vhodné řešení: postavit nejdříve les, vesnici postupem jeden domek – opakovat 4x a máme
řadu, opakovat 3x řadu a máme vesnici.
Kostra programu:
Program č. 6 HRAD
Sestav program, kterým Baltík vyčaruje HRAD, jako na obrázku. Sestav nejprve dekompozici a kostru programu.
PROGRAM Č.7 - ZOO
Sestav program, kterým Baltík vyčaruje ZOO dle tvé představy (klece, zvířata, nápisy, návštěvníky)….
Pokud potřebuješ, nakresli si nové předměty.