Baltík se učí chodit

22.11.2011 19:34

PŘEHLED PŔÍKAZŮ

V našich prvních programech budeme Baltíka učit chodit - různým způsobem - po jeho dvorku.

Baltíkův dvorek má rozměry 15 sloupců a 10 řad. Na začátku každého programu stojí Baltík v levém dolním rohu a čeká na naše příkazy. Pokud má projít po spodní straně obrazovky, musí udělat 14 kroků, směrem nahoru potom kroků 9.

Ke všem těmto programům budete potřebovat jen tyto základní příkazy:

POSTUP TVORBY PROGRAMŮ

Zadání příkladů si nejprve pořádně promyslete - z textových komentářů si sestavte KOSTRU PROGRAMU - jak se bude program jmenovat, jaké úkoly bude muset Baltík plnit.

Potom postupně doplňujte do programu PŘÍKAZY. každou část programu nezapomeňte hned vyzkoušet, zda-li Baltík plní vaše příkazy podle očekávání a není někde v programu chyba. Chyba se lehce udělá, ale hůře opravuje. Nesnažte se proto sepsat celý program najednou, tvořte jej po částech.

Celý program bez použití závorek:

Celý program s použitím závorek:

Každé zadání má několik možných řešení. Snažíme se vždy o to nejkratší řešení.

 

 

Kontakt

Vyhledávání

ZÁSADY TVORBY PROGRAMU

PŘEHLEDNOST- nadpis programu, příkazy rozdělujte vhodně do řádků, každý řádek popište, co přesně dělá. Pokud používáš závorky, musí konec závorky ležet přesně pod začátkem závorky..ostatní příkazy jsou odsunuté vlevo.

SPRÁVNOST - Baltík plní přesně ty příkazy, které jste mu napsali. Pokud se chová neočekávaně, máte v programu chybu a musíte ji opravit.

 

ÚKOLNÍČEK

PROGRAM1_DVOREK

Sestav program, kterým Baltík obejde svůj dvorek kolem dokola. Sestav prvně kostru programu pomocí komentářů, pak teprve vkládej příkazy. Kostra může například vypadat takto: název programu, doprava, nahoru, doleva, dolů.

   

PROGRAM2_DVOREK 5X: Sestav program, kterým Batík obejde svůj dvorek 5x kolem dokola (použití závorek)

PROGRAM3_ DVOREK_NEUSTÁLE: Sestav program, kterým bude Baltík obíhat dvorek pořád dokola do nekonečna. (před závorky umísti číslo nekonečno)

PROGRAM4_DVOREK_PO_ŘADÁCH: Sestav program, kterým Baltík projde svůj dvorek po řadách podle obrázku.

PROGRAM5_DVOREK _PO _SPIRÁLE: Sestav program, kterým Baltík projde svůj dvorek po spirále podle obrázku (závorky zde použít nejdou, budeme  pracovat s dlouhým programem).

ŘEŠITELSKÁ SOUTĚŽ

Svoje řešení zašli na naši adresu zsvalecprogramko@seznam.cz a zapoj se tak do naší řešitelské soutěže o drobné ceny.

Můžeš nám poslat hotový program - soubor s příponou bpr (pokud vlastníš plnou verzi Baltíka). Nebo jen obrázek s příponou jpg (pokud nevlastníš plnou verzi Baltíka). Nezapomeň připsat své jméno a třídu.

Správná řešení se časem objeví v menu Programování - Baltík - Řešení programů.

JAK ULOŽIT PROGRAM JAKO OBRÁZEK S PŘÍPONOU JPG

V demoverzi Baltik3 nejdou programy ukládat, ale můžeš si je uložit alespoň jako obrázek jpg a zúčastnit se tak naší řešitelské soutěže.

Jak na to - to Ti poradí náš videonávod.

 

LenčaPa © 2010 . Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode