Při tvorbě automatické animace pomocí Animátoru můžeme nastavit několik zajímavých parametrů:
a) Nastavení parametru Průhlednost :
Slouží k nastavení Průhlednosti/Neprůhlednosti barvy, která je u vybraného předmětu (fáze animace) zvolena jako transparentní.
b) Použití parametru Průhlednost :
a) Nastavení parametru Opakování :
Slouží k zadání počtu přehraných Animačních cyklů. Kolik Animačních cyklů (period) se má přehrát během jedné animace, nastavíš pomocí šipek vpravo vedle parametru Opakování.
b) Použití parametru Opakování :
Opakování použiješ nejčastěji k oživení animovaných předmětů např.: letící pták mává křídly, postava při chůzi střídá nohy a pohybuje rukama, běžící kůň hýbe svými končetinami atd.
a) Nastavení parametru Čas – slouží k nastavení doby trvání celé animace
b) Použití parametru Čas :
Parametry Opakování a Čas společně určují počet zobrazených fází animace - např. během 3 sekund čtyřikrát.
a) Nastavení parametrů Počátku a Konce animace :
-
Nastavení v animátoru:
Vzhled v programu:
Pc-hratky
Vytvoř nový projekt : Plocha\Dokumenty\Pohyb.bpr a ulož ho.
b) Z levého dolního rohu vběhne do scény kůň (předmět č.10041) a proběhne spodním řádkem
scény a vpravo vyběhne ze scény.
c) Po obloze (vrchní řádek scény) přejde Sluníčko (předmět č.63). Vchází do scény z levého
okraje, ve scéně se bude pohybovat 24s a potom vyjede ze scény. Jakmile Slunce zmizí ze
scény, vjede do scény stejným způsobem Měsíc (předmět č.64). Vše se bude opakovat 3 krát.
Vytvoř nový projekt : Plocha\Dokumenty\Rybka.bpr a ulož ho.
b) Zaplň scénu vodou – způsob vyplnění je jen na Tobě.
c) Z levého dolního okraje vypluje (ANIMOVANĚ) ryba (předmět č.10101) a po obvodu
obepluje (ANIMOVANĚ) scénu. Ryba se bude pohybovat proti směru hodinových ručiček.
Vytvoř nový projekt : Plocha\Dokumenty\Princ a princezna.bpr a ulož ho.
b) Z levého kraje scény přijde na střed Princezna (předmět č.9121), z pravého okraje scény k ní
přijde Princ (předmět č.9111). Proběhne mezi nimi krátký dialog. Po skončení rozhovoru oba
přejdou do levého dolního rohu (nejprve půjde Princ, potom Princezna).
Naprogramuj svoji vlastní jednoduchou pohádku.