Jak na soutěž JUNIOR B3 nebo BALTIE

22.10.2012 20:34

SoutěžE JUNIOR B3  A BALTIE jsou určeny pro začínající programátory programující v prostředí Baltík 3. Zúčastnit se jich může ale jen ten, kdo vlastní plnou verzi programu Baltík 3 (je třeba vytvořené soutěžní programy -  než je pošlete na soutěžní server - uložit a to demoverze programu neumí). Také musíte být zaregistrovaní na serveru SGP a mít přidělené osobní UID číslo a heslo (přidělí vám váš učitel programování ve škole, pokud vlastníte domácí jednouživatelskou licenci programu SGP Baltík 3, tak vlastníte i UID a heslo).

Z našich stránek se na stránky soutěže JUNIOR B3 dostanete následujícím způsobem: nabidka

1) Programování - Baltík - Baltíkovské soutěže

2) Zadej UID nebo email a sve heslo

    (pokud jsi zapoměl UID i heslo - napiš mi email. :)) - zvol Přihlásit

3) Vyber soutěž Junior B3 nebo Baltie

 

PRŮBĚH SOUTĚŽE

Po zaregistrování a přihlášení se uvidíš v soutěžích i zadání - zvol list ÚLOHY:

1. Vyber si číslo úlohy - postupuj od 0 od nejjednodušších úkolů po ty složitější. Pokud se ti zadání na obrázku neukáže, vyber Zadání - pdf a soubor se ti stáhne do počítače. Potom si ho můžeš zobrazit.

     Pokud máš v zadání úlohy, že máš načíst scénu do programu, musíš si tu scénu napřed uložit do PC a potom v Baltíkovi načíst: Zadání zip - ulož do pc na stejné místo, na které ukládáš hotové programy.

2. Úlohu v Baltíkovi naprogramuj a ulož pod stejným názvem, jako je číslo úlohy (např. 0.bpr) a zašli na server do soutěže. Nezapomeň, že program nesmí obsahovat žádné čekání, musí být co nejkratší (závorky, pomocníci), nejrychlešjí (po naprogramování nastavy rychlost nekonečno) a označený symbolem S1 nebo G1. 

    Pokud nemáš plnou verzi Baltíka, program ti uložit nepůjde. Ale můžeš postupovat takto:

   a) zvol Program - Tisk - celý program - Tisk do souboru - Tisk. Vyber místo v počítači - třeba Plocha - program se ti uloží jako obrázek.

   b) obrázek pošli v příloze na můj email, do druhého dne ode mne obdržíš hotový program, který si uložíš do počítače.

3. Program pošli do soutěže:

   a) jsi přihlášený pod svým jménem na soutěžním serveru a nacházíš se v zadání některé úlohy - např. 0.

   b) zvol modré tlačítko pod nabídkou Akce

   c) vyber soubor z PC a pošli jej na server

   d) během chvilky uvidíš výsledek svého snažení

    e) přepni se na zadání všech úloh - pokud je hodnocení zaslaného programu zeleně zvýrazněné - splnil jsi úkol dobře a můžeš se pustit do

      programování dalšího zadání.

 

4. Vysledky úloh:

    zvol ČR, kraj Vysočina, okres Třebíč a uvidíš své umístění v soutěži

 

MAM JEN DEMOVERZI BALTIKA, MUZU SOUTEZIT?

Můžeš se do soutěže zapojit ve škole - máme zde plnou verzi programu Baltík3.

 

Kontakt

Pc-hratky

LencaSo@seznam.cz

Vyhledávání

STRUČNÁ PRAVIDLA SOUTĚŽE

1. Soutěžní program hodnotí počítač podle několika kritérií.

2. Zadání úlohy je obrázek nebo scéna s textem nebo grafikou - vše programujete, scény neskládáte!!!

3. Po naprogramování scény nebo obrázku vkládáte speciální komentář S1 (scéna 1) nebo G1 (grafika - text pomocí literálu apod.)

4. Na server odesíláte soubor s příponou bpr. - název souboru musí být stejný, jako je zadání (např. 0.bpr, 1.bpr...)

5. Soutěžní program nesmí obsahovat žádné čekání na stisk klávesy (to počítač sám stisknout neumí).

6. Po odeslání programu můžete ihned zjistit své výsledky ve škole, okrese, kraji, zemi či výsledky mezinárodní.

7. Výsledek je získán podle několika kritérií:

  •     správnost scény a grafiky: nesmí se lišit scéna či napsaný text od zadání
  •     doba běhu programu: na začátek programu umístěte rychlost nekonečno (Baltík čaruje neviditelný bez obláčku rychlostí 9)
  •     příkazy: čím je program kratší tím lepší ( = používej závorky, opakování příkazů, pomocníky)
  •     doba od vyhlášení, počet pokusů, doba od startu= čím rychleji program naprogramuješ, tím lépe

LenčaPa © 2010 . Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode