Pomocníci

23.10.2012 05:42

Každý správný programátor by se měl snažit o to, aby jeho program byl nejkratší a nejpřehlednější - v takovém programu se lépe hledají a opravují chyby. Toho docílíme několika způsoby:

1.Opakování příkazu - pro opakování jednoho příkazu použij číslo - např. 5x krok místo krok, krok, krok, krok, krok

2. Opakování několika příkazů- použij závorky

3. Pokud potřebuješ opakovat několik příkazů na různých místech programu - např. postavit jeden stejný domek v různých částech Baltíkova dvorku - použij POMOCNÍKY.

 

POMOCNÍK SE PŘEDSTAVUJE

Pomocník je část programu, kde je popsaná nějaká činnost. Můžeš ho použít na různých částech programu - všude tam, kde budeš potřebovat.

Práce s pomocníky se skládá ze dvou částí:

1. DEFINICE POMOCNÍKA - zadáš, jak se pomocník jmenuje a jakou činnost má vykonat. Definici pomocníka umísti na KONEC PROGRAMU.

2. VOLÁNÍ POMOCNÍKA - zavoláš pomocníka jménem a on vykoná činnost, kterou jsi ho na konci programu naučil

 

DEFINICE POMOCNÍKA

POSTAV SE NA KONEC PROGRAMU. JE VHODNÉ ZDE PRO LEPŠÍ PŘEHLEDNOST OZNAČIT, ŽE UŽ ZDE NENÍ PROGRAM, ALE NACHÁZÍ SE ZDE POMOCNÍCI (V PROGRAMU MŮŽE BÝT POMOCNÍKŮ NĚKOLIK).

1. V nabídce příkazů ťukni na ikonu Pomocník.

2. V okně Pomocník ťukni na Definici pomocníka - přenese se do programu.

3.Nyní pomocí Literálu přidej pomocníkovi jméno - takové, aby jsi poznal i později podle názvu, co asi pomocník umí - a naprogramuj Pomocníka pro nějakou činnost.

 

VOLÁNÍ POMOCNÍKA

V programu na místech kde potřebuješ, pomocníka zavolej tímto způsobem:

1. V panelu nástrojů ťukni na ikonu Pomocník

2. V okně Pomocník ťukni na jméno pomocníka - ten se vloží do programu

Pomocník může v sobě volat jiného pomocníka, nebo také sám sebe.

Pokud pomocníky pojmenuješ  číslem - můžeš je v programu náhodně volat.

Tímto příkazem bude zavolán náhodně jeden Pomocník z pomocníků 1, 2, 3

 

 

 

Kontakt

Pc-hratky

LencaSo@seznam.cz

Vyhledávání

ÚKOLNÍČEK

1. DOMEČKY

Vytvoř pomocníka na stavbu domku ze 4 předmětů. Postav pomocí pomocníka řadu 5 domků při spodní straně dvorku, potom uprostřed a nakonec na horní straně dvorku.

2. LES

Vytvoř pomocníka, který kolem dvorku vyčaruje les. Vytvoř dalšího pomocníka, který postaví domek ze 6 předmětů.

Sestav program, který nejdříve zavolá pomocníka les a potom uvnitř dvorku s pomocníkem domek čaruje dvě řady po 4 domcích.

3. KVĚTINY

Doprostřed obrazovky vytiskni text: Čaruji květiny. Vytvoř 3 pomocníky, kteří budou vytvářet animaci květin (předmět č. 1109, 1110, 1111).

Neviditelný Baltík bude rychlostí 2 čarovat na náhodné souřadnice postupně  rostoucí květiny náhodné barvy. Celkem jich na ploše vyroste 12.

4. NÁHODNÉ DOMKY

Vyytvoř pomocníky Okno, Dveře, Zeď, Rovná střecha, Šikmá střecha. Naprogramuj, aby se pomocí náhodného volání pomocníků vyčarovalo na spodní straně  dvorku  5 náhodných domků.

5. OPRAVA PROGRAMŮ

Projdi naše staré programy a kde uznáš za vhodné, vytvoř pomocníky a uprav starý program.

LenčaPa © 2010 . Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si www stránky zdarma!Webnode