Baltík

01.10.2011 07:25

Baltík se představuje

  Program SGP Baltík3 je moderní programovací nástroj určený pro mladé a začínající programátory. Pomocí něj si můžete naprogramovat vlatní hru, výukový program či prezentaci, pohádkový příběh nebo reklamu... A to jednoduchým způsobem - protože Baltík je uzpůsoben nám dětem. Programy...
01.10.2011 07:59

Instalace Baltíka

Demoverze programu Baltík3 je zdarma - umožňuje pouštět hotové programy a vytvářet programy nové - ty však nejde ukládat. Nám ale bude pro začátek stačit. Pokud se vám programování v Baltíkovi zalíbí, máte možnost si zakoupit verzi plnou.   SPG Baltík3 Demo ke stažení zde     Soubor...
01.10.2011 08:14

Spouštění programů

Podařilo se vám nainstalovat demoverzi Baltíka? Tak se s chutí pusťte do práce! Nejprve si v Baltíkovi prohlédněte programy, které vytvořili mladí programátoři ze všech koutů naší republiky - utvoříte si tak představu, co vše se dá v Baltíkovi naprogramovat. Také si nezapomeňte spustit...
01.10.2011 08:35

Režim Skládej scénu

V tomto režimu si v Baltíkovi můžeme skládat z obrázků vlastní scénky do pohádek či příběhů. Co je scéna a jak ji vytvořit? Odpovědi na tyto a další otázky najdete v přiloženém článku. ...Nezapomeňte si vytvořit úkoly z úkolníčku a poslat je na naši adresu...
09.10.2011 14:45

Režim Čarovat scénu

V tomto režimu neskládáme scénu sami, ale pomáhá nám při práci kouzelník Baltík, který čeká v levém spodním rohu pracovní plochy na naše příkazy. Umí popojít, otočit se vlevo a vpravo  a také vyčarovat nějaký předmět z banky obrázků. Vyčarovat složitější věci - jako třeba les či hrad - to...
24.10.2011 18:22

Kreslení nových obrázků

Baltík má v sobě zabudovaný editor obrázků SGP Paint - pomocí něj byly vytvořeny všechny Baltíkovské předměty v bankách. A pomocí tohoto editoru si samozřejmě i Ty můžeš Baltíkovské obrázky upravovat či si kreslit obrázky nové.  Postup tvorby nových obrázků je obdobný jako v programu...
18.11.2011 14:12

Režim Programovat - začátečník

Když se to tak vezme, Baltík moc věcí neumí. Umí se otočit vlevo, vpravo, popojít, vyčarovat nějaký předmět z banky předmětů.... Pokud bychom ho chtěli naučit, aby sám např. došel  po spodní straně obrazovky tam a zpět -  musíme ho naprogramovat. Program - to je vlastně sestava...
22.11.2011 19:34

Baltík se učí chodit

PŘEHLED PŔÍKAZŮ V našich prvních programech budeme Baltíka učit chodit - různým způsobem - po jeho dvorku. Baltíkův dvorek má rozměry 15 sloupců a 10 řad. Na začátku každého programu stojí Baltík v levém dolním rohu a čeká na naše příkazy. Pokud má projít po spodní straně obrazovky, musí...
29.11.2011 15:30

Baltík se učí čarovat

Teď, když už Baltík umí pořádně chodit, začneme jej učit ČAROVAT. Nejprve budeme samozřejmě čarovat jednoduché věci.  Aby Baltík vyčaroval nějaký  předmět -  stačí jej vybrat z banky obrázků a vložit do programu. Nesmíte ale zapomenout, že Baltík umí čarovat jen před sebe,...
30.12.2011 14:49

Jednoduché animace

Baltíka už jsme naučili chodit a čarovat jednoduché i složitější obrázky. Vyčarovali jsme například domek, ale určitě by bylo mnohem zábavnější, kdyby Baltík dokázal například otevřít dveře domku, vejít jimi dovnitř, dveře zavřít a objevit se spokojený v domku za oknem... Kdyby třeba začal...

Kontakt

Vyhledávání

ZAJÍMAVÉ ODKAZY K BALTÍKOVI

Domovská stránka Baltíka

BALTÍKOVSKÉ SOUTĚŽE

TVOŘIVÁ INFORMATIKA S BALTÍKEM

 

 

ZADÁNÍ ZE SOUTĚŽÍ

Úkolníček

 

CELOROČNÍ SOUTÉŽE

 

1. Hry: Legenda o Kyrandii, FishFillets.

Komu se do konce školního roku podaří ve hře probojovat nejdále? Kdo vyřeší nejvíce místnostní?

2. Programování:

Kdo do konce školního roku 2014-2015 zašle na náš email zsvalecprogramko@seznam.cz nejvíce vypracovaných programů a úkolů z úkolníčkŮ? Kdo bude nejúspěšnější v soutěži Junior B3?

 

SOUTĚŽÍME O HODNOTNÉ CENY.

LenčaPa © 2010 . Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode