Archiv článků

28.05.2012 05:24

Ovládáme Baltíka klávesnicí

Pro to, abychom mohli ovládat Baltíka povely z klávesnice, budeme potřebovat tyto nové příkazy: Čti s čekáním: program se zastaví a přečte stisknutnou klávesu Nějaká klávesa: příkaz potřebujeme pro tvorbu podmínky   Dále budeme potřebovat ikony pro klávesy. Najdeme je na panelu nástrojů za...
17.04.2012 07:20

Baltík se rozhoduje - podmínka IF-ELSE

Doposud ve všech našich programech a hrách Baltík dělal přesně to, co jsme mu řekli - sám nepřemýšlel, nerozhodoval se.  Měl by se ale naučit rozhodovat, aby naše hry byly stále zábavnější a dokonalejší. V programování je  rozhodování nesmírně důležité. Například u počítačové hry:...
02.04.2012 20:20

Literál

Naše doposud vytvořené hry - Piškvorky ver. 1 a ver. 2 měly jednu velkou chybu - pokud by si je spustil někdo, kdo je nenaprogramoval - asi by nevěděl, jak se hrají, co má dělat, jaká tlačítka má mačkat... Každý správný program či hra by se měl v úvodní obrazovce představit - jak se hra...
11.03.2012 07:57

Souřadnice

Jistě si dobře pomatujete, že v režimu Programování _začátečníci uměl Baltík čarovat jen přímo před sebe. Pokud jsme potřebovali vyčarovat předmět na druhé straně dvorku, než stál Baltík, museli jsme tam Baltíke nejdříve složitě dovézt. Teď v režimu Programování_pokročilý bude tento problém mnohem...
11.03.2012 07:34

Režim PROGRAMOVAT_POKROČILÝ

V režimu Programovat_začátečník jsme se naučili základní příkazy, naše programy ale moc dokonalé nejsou. Abychom v nich mohli pracovat i se zvukem a videem, abychom naučili Baltíka reagovat na naše pokyny z klávesnice (jak je tomu u většiny her) - musíme se přepnout do režimu...
17.02.2012 05:06

Open Office org.

Potřebujete vytvořit tabulku či prezentaci do školy a nevlastníte program Microsoft Office Word, Excell či Power Point? Nevadí - vyzkoušejte program Open Office org. Je zdarma a jeho ovládání je obdobné, jako u programů firmy Microsoft. Text Document - obdoba programu MS...
30.12.2011 14:49

Jednoduché animace

Baltíka už jsme naučili chodit a čarovat jednoduché i složitější obrázky. Vyčarovali jsme například domek, ale určitě by bylo mnohem zábavnější, kdyby Baltík dokázal například otevřít dveře domku, vejít jimi dovnitř, dveře zavřít a objevit se spokojený v domku za oknem... Kdyby třeba začal...
29.11.2011 15:30

Baltík se učí čarovat

Teď, když už Baltík umí pořádně chodit, začneme jej učit ČAROVAT. Nejprve budeme samozřejmě čarovat jednoduché věci.  Aby Baltík vyčaroval nějaký  předmět -  stačí jej vybrat z banky obrázků a vložit do programu. Nesmíte ale zapomenout, že Baltík umí čarovat jen před sebe,...
22.11.2011 19:34

Baltík se učí chodit

PŘEHLED PŔÍKAZŮ V našich prvních programech budeme Baltíka učit chodit - různým způsobem - po jeho dvorku. Baltíkův dvorek má rozměry 15 sloupců a 10 řad. Na začátku každého programu stojí Baltík v levém dolním rohu a čeká na naše příkazy. Pokud má projít po spodní straně obrazovky, musí...
18.11.2011 14:12

Režim Programovat - začátečník

Když se to tak vezme, Baltík moc věcí neumí. Umí se otočit vlevo, vpravo, popojít, vyčarovat nějaký předmět z banky předmětů.... Pokud bychom ho chtěli naučit, aby sám např. došel  po spodní straně obrazovky tam a zpět -  musíme ho naprogramovat. Program - to je vlastně sestava...

LenčaPa © 2010 . Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode