Baltík

11.03.2012 07:34

Režim PROGRAMOVAT_POKROČILÝ

V režimu Programovat_začátečník jsme se naučili základní příkazy, naše programy ale moc dokonalé nejsou. Abychom v nich mohli pracovat i se zvukem a videem, abychom naučili Baltíka reagovat na naše pokyny z klávesnice (jak je tomu u většiny her) - musíme se přepnout do režimu...
11.03.2012 07:57

Souřadnice

Jistě si dobře pomatujete, že v režimu Programování _začátečníci uměl Baltík čarovat jen přímo před sebe. Pokud jsme potřebovali vyčarovat předmět na druhé straně dvorku, než stál Baltík, museli jsme tam Baltíke nejdříve složitě dovézt. Teď v režimu Programování_pokročilý bude tento problém mnohem...
02.04.2012 20:20

Literál

Naše doposud vytvořené hry - Piškvorky ver. 1 a ver. 2 měly jednu velkou chybu - pokud by si je spustil někdo, kdo je nenaprogramoval - asi by nevěděl, jak se hrají, co má dělat, jaká tlačítka má mačkat... Každý správný program či hra by se měl v úvodní obrazovce představit - jak se hra...
17.04.2012 07:20

Baltík se rozhoduje - podmínka IF-ELSE

Doposud ve všech našich programech a hrách Baltík dělal přesně to, co jsme mu řekli - sám nepřemýšlel, nerozhodoval se.  Měl by se ale naučit rozhodovat, aby naše hry byly stále zábavnější a dokonalejší. V programování je  rozhodování nesmírně důležité. Například u počítačové hry:...
28.05.2012 05:24

Ovládáme Baltíka klávesnicí

Pro to, abychom mohli ovládat Baltíka povely z klávesnice, budeme potřebovat tyto nové příkazy: Čti s čekáním: program se zastaví a přečte stisknutnou klávesu Nějaká klávesa: příkaz potřebujeme pro tvorbu podmínky   Dále budeme potřebovat ikony pro klávesy. Najdeme je na panelu nástrojů za...
24.08.2012 08:29

PROJEKT - jak na složité programy

Náš poslední program - Bludiště - byl již hodně složitý a dlouhý.  Takovýmto programům říkáme PROJEKTY.   PROJEKT = SLOŽITĚJŠI PROGRAM V plné verzi programu Baltík 3 by každý projekt měl obsahovat: vlastní banku obrázků (bludiště.b00, bludiště.b01...), vlastní scény k programu...
22.10.2012 20:34

Jak na soutěž JUNIOR B3 nebo BALTIE

SoutěžE JUNIOR B3  A BALTIE jsou určeny pro začínající programátory programující v prostředí Baltík 3. Zúčastnit se jich může ale jen ten, kdo vlastní plnou verzi programu Baltík 3 (je třeba vytvořené soutěžní programy -  než je pošlete na soutěžní server - uložit a to demoverze programu...
23.10.2012 05:42

Pomocníci

Každý správný programátor by se měl snažit o to, aby jeho program byl nejkratší a nejpřehlednější - v takovém programu se lépe hledají a opravují chyby. Toho docílíme několika způsoby: 1.Opakování příkazu - pro opakování jednoho příkazu použij číslo - např. 5x krok místo krok, krok, krok, krok,...
03.12.2012 20:23

Grafika - geometrické tvary

Grafické příkazy slouží ke kreslení grafických objektů: kruhu, elipsy, čtverce, obdélníku, čáry, bodu, vybarvování částí obrazovky..   Jednotlivé grafické prvky: Elipsa – slouží ke kreslení kruhu a elipsy Obdélník – slouží ke kreslení čtverců a obdélníků Čára – slouží ke kreslení...
09.04.2013 12:48

MULTIMÉDIA - OBRÁZKY

Obrázky použiješ pro vylepšení vzhledu Tvých programů. Vhodnou kombinací obrázků můžeš vylepšit např. ovládání programů pomocí myši apod.   ZÍSKÁNÍ OBRÁZKU: Vytvoření - namaluješ obrázek v nějakém grafickém programu (Malování, Paint..) Export - v Baltíkově grafickém editoru Paint můžeš převést...

Kontakt

Pc-hratky

LencaSo@seznam.cz

Vyhledávání

CELOROČNÍ SOUTÉŽE

 

1. Hry: Legenda o Kyrandii, FishFillets.

Komu se do konce školního roku podaří ve hře probojovat nejdále? Kdo vyřeší nejvíce místnostní?

2. Programování:

Kdo do konce školního roku 2014-2015 zašle na náš email zsvalecprogramko@seznam.cz nejvíce vypracovaných programů a úkolů z úkolníčkŮ? Kdo bude nejúspěšnější v soutěži Junior B3?

 

SOUTĚŽÍME O HODNOTNÉ CENY.

LenčaPa © 2010 . Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode